کاربرد سود پرک در صنایع لبنی

کاربرد سود پرک در صنایع لبنی


کاربرد سود پرک در صنایع لبنی

کاربرد سود پرک در صنایع لبنی یکی از مهمترین استفاده های صنعتی است که از کاستیک سودا یا سود پرک می شود . در مقاله پیش رو قصد داریم به این موضوع بپردازیم . هیدروکسید سدیم یا همان سود پرک از مواد پرکاربرد در صنعت است و با رویکردهای مختلف از این ماده استفاده می شود. از جمله کاربردهای سود پرک ، استفاده از آن در CIP کارخانه های لبنی می باشد ، CIP ( شستشو در محل ) در واقع ریختن و پاشش مواد شیمیایی در دستگاهها و تجهیزات می باشد ، نه گذاشتن آنها داخل مواد شیمیایی ، به طوری که دستگاهها و تجهیزات نیازی به بازشدن برای شستشو نداشته باشند . سطوح در تماس در سیستم CIP باید از جنس استیل صاف ، و در مقابل خوردگی مقاوم باشند .

 


مشاهده صفحه زیر به درک بهتر موضوع کمک می کند :

سود پرک | سود سوزآور | هیدروکسید سدیم جامد | Caustic soda flakes


 

استیل استفاده شده در دستگاههای لبنی

 

جرم ها و آلودگی ها در صنایع لبنی انواع و ترکیبات مختلف دارد ، برای تمیز کردن تجهیزات و دستگاه ها از آلودگی و جرم لازم است  شناخت کافی از انواع رسوب و روش های پاکسازی داشته باشیم . بیشتر جرم ها در صنایع لبنی ، ناشی از ترکیبات شیر همراه با باکتری های پنهان شده در داخل جرم ها می باشند ، از جمله مواد شوینده قلیایی که در صنایع لبنی مورد استفاده قرار می گیرد سود کاستیک می باشند ، این ماده از معمولی ترین مواد قلیایی به کار رفته در صنعت شوینده های قلیایی است ، زیرا قابلیت انحلال مواد آلی را به حد بالایی داراست ، این ماده با چربی موجود در سطوح دستگاهها و تجهیزات واکنش داده و آن را در آب قابل حل می کند . همچنین برای جرم های آلی مناسب می باشد و تا حدودی هم خاصیت میکروب کشی دارد .

بیشتر جرم ها در صنایع لبنی ، ناشی از ترکیبات شیر همراه با باکتری های پنهان شده در داخل جرم ها می باشند .

باید توجه داشته باشیم که این ماده به شدت خورنده و به پوست آسیب می رساند ، از این رو هنگام اختلاط آن با آب باید دقت کافی داشته باشیم ، که در اثر افزایش حرارت ممکن است به اطراف پاشیده شود . رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده ، ضروری می باشد . هم چنین بعد از مراحل اسید شویی ، جهت خنثی سازی مواد اسیدی باقیمانده می توانیم از محلول سود استفاده کنیم .


منبع : تیم تحقیق و توسعه شرکت تولیدی پرک شیمی


 مطالعه مقالات زیر به شما پیشنهاد می گردد 

 نحوه شستشو با سود پرک ( سود سوزآور )

 6 نقش کلیدی سود پرک در صنعت

 مقایسه هیدروکسید سدیم و هیدروکسید پتاسیم از نزدیک

 

 

۵
از ۵
۲۱ مشارکت کننده

نظرات شما با احترام و در کمترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش