مختصری درباره کاربرد پراستیک اسید در صنعت نفت و گاز

کاربرد پراستیک اسید در صنعت نفت و گاز عنوان نوشتار پیش رو می باشد . کشف ،  استخراج و تولید انرژی نیاز به ترکیبات و محصولات جدید ، افراد متخصص و خدمات مناسب و پشتیبانی شرکت های فعال در این زمینه را دارد ، که هریک روشهای مخصوص به خود را دارند . مسائل مشترک و مختلفی در میادین نفت و گاز وجود دارد که برای پیشرفت نیازمند برخی مواد شیمیایی با کاربرد ویژه می باشد ، مسائلی مانند کاهش خورندگی ، بهبود جریان حمل و نقل ، بازیابی هیدرو کربن ها ، حذف بو و ناخالصی ها و غیره . برای مشاهده کامل این مطلب از پرک شیمی بر روی ادامه مطلب کلیک کنید
ادامه مطلب

اهمیت ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات و گندزدایی آن ها

اهمیت ضدعفونی و گندزدایی میوه و سبزیجات و گندزدایی آنها یکی از مهمترین مسائلی است که امروزه و مخصوصا در زمان حضور میهمانی ناخوانده همچون کرونا شدیداً مورد تاکید قرار می گیرد ، مسلماً هر شخصی در خوراک مصرفی روزانه از میوه و سبزیجات استفاده کرده است ، و می دانید که برای مصرف این دست از مواد غذایی و مورد نیاز بدن ، باید قبل از استفاده آنها رو با دقت شستشو دهیم ، اما مسله ای که بسیاری از افراد نمی دانند این است که میوه و مخصوصا سبزیجات باید ضدعفونی شوند ، سپس مورد استفاده قرار گیرند ، از این رو در این نوشتار به شما خواهیم گفت که اصلا ضدعفونی کردن سبزیجات چه اهمیتی دارد . با پرک شیمی همراه باشید.
ادامه مطلب

جوهر نمک و کاربردهای آن در زندگی و صنعت

جوهر نمک و کاربردهای آن در زندگی و صنعت عنوانی است که در این مقاله مختصر و مفید به آن می پردازیم . جوهر نمک یا هیدروکلریک اسید برای اکثر مردم ماده ای بسیار آشنا و کاربردی است و کمتر کسی است که نام این ماده را نشنیده باشد ، اما با وجود این شناخت نکاتی درباره کاربردهای این ماده در زندگی و صنعت وجود دارد که حتما باید بدانید . بحث ما درباره یک محلول شفاف ، بی رنگ و با بوی تند می باشد ، یک اسید معدنی خورنده و صدالبته خطرآفرین که یکی از پرکاربردترین اسیدها در صنعت می باشد ضمن اینکه کاربرد خانگی نیز دارد. برای مطالعه مشاهده متن کامل ایم مقاله از پرک شیمی بر روی ادامه مطلب کلیک بفرمایید .
ادامه مطلب

استخراج طلا با 2 روش کاملا تضمینی و آسان

استخراج طلا از روزگاران قدیم رویای بسیاری از مردمان دنیا بوده است ، از سرزمین های پر از طلای آمریکای لاتین گرفته تا ممالک آسیای دور ، چه بسیار انسان های ماجراجویی که حتی در خطرناک ترین رودخانه ها و صعب العبور ترین کوه ها جانشان را برای این ماده گرانبها به خطر انداختند یا راهی کشورهای طلاخیزی همچون آفریقا ، آمریکا و استرالیا شدند . از آنجا که این عنصر کم واکنش در همه ی اعصار باعث ثروتمند شدن بسیاری از مردمان تا به امروز شده است ، علاقه ی خاصی در دل همه انسان ها به آن وجود دارد . برای مطالعه متن کامل مقاله استخراج طلا از قطعات الکترونیکی با پرک شیمی همراه باشید .
ادامه مطلب

اسید نیتریک و کاربرد آن در استخراج فلزات

اسید نیتریک و کاربرد آن در استخراج فلزات ، عنوان مقاله پیش رو می باشد که امروزه مورد توجه بسیاری از دانشجویان و محققین شیمی قرار گرفته است ، اسید نیتریک یک اسید قوی است که در کناراسیدهایی مانند هیدروکلریک اسید ، کاربردهای بسیار زیادی دارد . از مهم ترین کاربردهای اسید نیتریک ، ساخت تیزاب سلطانی در فرایند بازیافت فلزاتی مانند  طلا ، پالادیوم ، پلاتین و ... می باشد . برای تهیه تیزاب از یک قسمت اسید نیتریک و سه یا چهار قسمت جوهر نمک استفاده می کنیم . در ادامه با پرک شیمی همراه باشید . برای مشاهده متن کامل این مقاله کاربردی لطفا به ادامه مطلب رجوع کنید .
ادامه مطلب

تیزاب سلطانی ( Aqua regia ) واکنش ها و کاربردهای آن

تیزاب سلطانی ( Aqua regia ) واکنش ها و کاربردهای آن برای علاقه مندان رشته شیمی ، کارشناسانی که در حوزه اسید شناسی فعالیت می کنند و بسیاری از شیمی دانان ، ماده ای ارزشمند و کاربردی به حساب می آید ، این ماده ، محلولی بسیار خورنده است که از ترکیب کردن اسید نیتریک و اسید هیدروکلریک به دست می آید . نسبت اختلاط این دو اسید بسیار مهم است و برای درست کردن آن 1 قسمت اسید نیتریک را به 3 اسید هیدروکلریک اضافه می کنیم . برای مطالعه کامل این مقاله از پرک شیمی به ادامه مطلب بروید .
ادامه مطلب

مزایای استفاده از پراستیک اسید در فرآیندهای تصفیه آب و فاضلاب

مزایای استفاده از پراستیک اسید در ، فرآیندهای تصفیه آب و فاضلاب ، یکی از مهمترین فواید این گندزدای ارزشمند است و در این نوشتار قصد داریم درباره همین موضوع تعدای از مزایا را بازگو کنیم . همانطور که می دانید ، کلر ، همیشه به عنوان یک ضدعفونی کننده اصلی در صنعت آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرید.اما سازمانهای حفاظت از محیط زیست در حال بررسی و استفاده از یک گزینه مناسب تر می باشد .پراستیک اسید به دلیل توانایی در کاهش یا حذف محصولات جانبی ضدعفونی کنندها ، می تواند گزینه ی مناسبی ، به جای استفاده از کلر باشد . در ادامه با پرک شیمی همراه باشید . . .
ادامه مطلب

استفاده از پراستیک اسید در مزارع پرورش ماهی

استفاده از پراستیک اسید در مزارع پرورش ماهی ، موضوعی مهم و حیاتی برای آبزیان خانواده ی ماهی ها می باشد ، از آنجا که تقاضای جهانی برای تولید محصولات با کیفیت ، اهمیت استفاده از ضد عفونی کننده های مناسب و بی خطر را بیشتر می کند ، برنامه های بهداشتی مناسب و انتخاب ضدعفونی کننده های موثر و دوستدار محیط زیست برای ایجاد امنیت زیستی کارامد ، موثر می باشد . قبل از هر ضد عفونی ، پاکسازی اولیه ضروری است . از بین بردن مواد آلی و غیر آلی مانع غیر فعال شدن محلول ضد عفونی کننده می شود و باعث بهینه سازی برنامه های بهداشتی خواهد شد . در ادامه این مقاله با پرک شیمی همراه باشید . . .
ادامه مطلب

کاربرد اسید نیتریک در کشاورزی

یکی از کاربردهای مهم ، اسید نیتریک استفاده از آن در کشاورزی می باشد ، بخش عمده ی ، اسید نیتریک در تولید آمونیوم نیترات ، که ماده ی اصلی در تهیه کود است ،به کار می رود ، نیتروژن یک زیر مغذی ضروری ، برای رشد گیاهان می باشد .جهت تنظیم اسیدیته آب آبیاری و خاک  اطراف ریشه گیاه در محدوده 7-6.5 متناسب با آنیون های کربنات و بی کربنات می توان از اسیدهای سولفوریک ، نیتریک و یا فسفریک استفاده نمود . در ادامه این مقاله با پرک شیمی همراه باشید . . .
ادامه مطلب

اسید نیتریک-معرفی و معادل فارسی

اسید نیتریک با فرمول شیمیایی HNO3 ( فرمول مولکولی ) در دنیای مواد شیمیایی قابل شناسایی است .این مایع دارای بوی خاص و بدون رنگ است و دود آن در فضا قابل مشاهده است .در برابر نور قسمتی از این مایع تجزیه شده و رنگ آن در اثر ظاهر شدن نیترو ، رنگی می شود . اسید نیتریک اکسیدانی بسیار قدرتمند است و باعث زرد شدن و لکه دار شدن پوست می گردد . وزن این مایع در 20 درجه حرارت 1/38 الی 1/39 است . اسید نیتریک را در شیشه های با سرهای بلوری و دور از روشنایی نگهداری می کنند . با پرک شیمی همراه باشید . . .
ادامه مطلب

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش