گندزدایی با آب ژاول بهتر است یا پرکلرین ( کلر )

برای فهمیدن این موضوع یعنی اینکه آب ژاول و پرکلرین ( کلر ) چه تفاوتهایی با یکدیگر دارند، ابتدا باید بدانید که هردو این محصولات شیمیایی برای ضدعفونی و گندزدایی به­ کار برده می­شوند. همان­طور که می­دانید با شروع همه ­گیری ویروس کرونا در دنیا، مردم کشورهای مختلف تصمیم به استفاده از  مواد گندزدا و ضدعفونی­ کننده گرفتند. درحالی­که شاید بسیاری از این مردم تفاوت گندزداهای مختلف را نمی­دانستند و شاید هم اصلا علم کافی به گندزدایی را نداشتند ، در این مقاله قصد داریم تا شما را ضمن آشنایی با دو گندزدای شناخته شده یعنی آب ژاول و پرکلرین ( کلر ) ، این دو ماده را با هم مقایسه کنیم پس با پرک شیمی همراه باشید.
ادامه مطلب

غشاهای نانو متخلخل و کاربرد آنها

مواد نانو متخلخل دارای حفره هایی در ابعاد نانو هستند و حجم زیادی از ساختار آن ها را فضای خالی تشکیل می دهد. نسبت سطح به حجم (سطح ویژه) بسیار بالا ، نفوذپذیری یا تراوای(Permeability) زیاد ، گزینش پذیری خوب و مقاومت گرمایی و صوتی از ویژگی های مهم آن ها می باشد. با توجه به ویژگی های ساختاری ، این مواد به عنوان تبادل گر یونی (Ion Exchanger)، جداکننده (Separator)، کاتالیزور، حس گر، غشا (Membrane) و مواد عایق استفاده می شوند . مشاهده مقاله پیش رو به دانشجویان و پژوهشگران پیشنهاد می گردد . برای مشاهده متن کامل این مقاله از پرک شیمی بر روی ادامه مطلب کلیک بفرمایید .
ادامه مطلب

نیازهای ذخیره سازی هیدروکسید سدیم

اگر با هیدروکسید سدیم آشنایی داشته باشید می دانید که این ماده به اشکال مختلف در دسترس کاربران قرار می گیرد ، یعنی به دو صورت مایع و جامد . مایع ، بعنوان محلول 50 درصد که بی رنگ و متراکم تر از آب است و جامد به رنگ سفید و بصورت های پولک یا گلوله های گرد گرانول و قرص مانند . هیدروکسید سدیم ماده ای پایه ای و بسیار خورنده است که تمایل بسیار زیادی به واکنش با فلزاتی همچون آلومنیوم ، مس ، روی و منیزیوم دارد . ضمن اینکه برای پوست و چشم بسیار خطرناک است ، بنابراین مسائل ایمنی در حین استفاده از این ماده حیاتی است . در ادامه با پرک شیمی همراه باشید .
ادامه مطلب

6 نقش کلیدی سود پرک در صنعت

سود پرک ( سود سوزآور ) ماده ایست که در صنعت نقش فراوانی را ایفا می کند و می توان از آن به عنوان یک ماده ی همه منظوره نام برد . سدیم ، اکسیژن و هیدروژن 3 عنصر اصلی این ترکیب ارزشمند است . هیدروکسید سدیم در کارخانجات تولیدی همچون پرک شیمی ، طی فرآیندهای خاص و دقیق به صورت صورت پولک های جامد سفید رنگ ( هیدروکسید سدیم جامد ) در آمده و در صنایع گوناگون به وفور مورد استفاده قرار می گیرد . این ماده دارای کاربردهای خاص و ویژه ایست که در میان استفاده کنندگان ، بسیار محبوب بوده و در میان کاربران ، از آن با نام های متنوعی یاد می شود . برای مطالعه کل مطالب از پرک شیمی لطفا به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید.
ادامه مطلب

مقایسه هیدروکسید سدیم و هیدروکسید پتاسیم از نزدیک

گاهی اوقات کارشناسان شیمی در آزمایشگاهها یا پروژه ها دچار سردرگمی شده و انتخاب ماده ی شیمیایی مناسب می تواند کار دشواری باشد . دنیای شیمی و مواد شیمیایی بسیار گسترده است ، بنابراین همیشه باید بهترین انتخاب را از بین ترکیبات مشابه چند ماده شیمیایی داشته باشیم . دو ترکیبی که معمولا بطور نزدیک و پایاپای گزینه های مطلوبی برای انتخاب هستند هیدروکسید سدیم و هیدروکسید پتاسیم می باشند ، اگر شما هم بر سر دو راهی استفاده از یکی از این دو ترکیب گیر افتاده اید ، مقاله پیش رو به شما کمک خواهد کرد که صحیح ترین گزینه را انتخاب کنید . در ادامه این مطلب با پرک شیمی همراه باشید .
ادامه مطلب

3 کاربرد معمول و مهم هیدروکسید سدیم

یکی از کاربردها یا ویژگی های مهم و انحصاری هیدروکسید سدیم ، قدرتی است که این ماده در تمیز کردن یا به صورت صحیح تر ، پاک کنندگی دارد . حال ، سوال اینجاست که منظور از پاک کنندگی در این محصول چیست ! این ماده توانایی قابل ملاحظه ای در این امر دارد . هیدروکسید سدیم می تواند بطور خاص باعث انتقال چربی سخت شود و از تجمع چربی که باعث مسدود شدن زهکش ها در صابون محلول می شود گردد ، از آنجایی که این ماده نسبت به سایر مواد در دسترس ، مقرون به صرفه تر است و قدرت پاک کنندگی بیشتری دارد در صنعت برای تمیز کاری انتخاب بجایی می باشد . در ادامه با پرک شیمی همراه باشید
ادامه مطلب

کنترل خوردگی توسط هیدروکسید سدیم ( NaoH )

کنترل خوردگی در سیستم های توزیع آب یکی از مسایلی است که در این سیستم ها توسط کارشناسان حتما باید مد نظر قرار گیرد و برای جلوگیری از خوردگی ، مخصوصا در لوله های آب و فاضلاب باید راهکاری قابل اعتماد و دقیق اعمال شود و از ماده ای شیمیایی و کنترل کننده استفاده گردد . بحث خوردگی لوله های آب آشامیدنی یک مسئله است و بحث مضر نبودن ماده کنترل کننده برای انسان هم مسله ای دیگر ، لذا حیات انسانها و نوشیدن آب بسیار حائز اهمیت است و ارایه راهکار باید توسط کارشناسان خبره این حوزه اعمال گردد . جهت مطالعه کامل مقاله در ادامه با پرک شیمی همراه باشید
ادامه مطلب

مختصری درباره کاربرد پراستیک اسید در صنعت نفت و گاز

کاربرد پراستیک اسید در صنعت نفت و گاز عنوان نوشتار پیش رو می باشد . کشف ،  استخراج و تولید انرژی نیاز به ترکیبات و محصولات جدید ، افراد متخصص و خدمات مناسب و پشتیبانی شرکت های فعال در این زمینه را دارد ، که هریک روشهای مخصوص به خود را دارند . مسائل مشترک و مختلفی در میادین نفت و گاز وجود دارد که برای پیشرفت نیازمند برخی مواد شیمیایی با کاربرد ویژه می باشد ، مسائلی مانند کاهش خورندگی ، بهبود جریان حمل و نقل ، بازیابی هیدرو کربن ها ، حذف بو و ناخالصی ها و غیره . برای مشاهده کامل این مطلب از پرک شیمی بر روی ادامه مطلب کلیک کنید
ادامه مطلب

اهمیت ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات و گندزدایی آن ها

اهمیت ضدعفونی و گندزدایی میوه و سبزیجات و گندزدایی آنها یکی از مهمترین مسائلی است که امروزه و مخصوصا در زمان حضور میهمانی ناخوانده همچون کرونا شدیداً مورد تاکید قرار می گیرد ، مسلماً هر شخصی در خوراک مصرفی روزانه از میوه و سبزیجات استفاده کرده است ، و می دانید که برای مصرف این دست از مواد غذایی و مورد نیاز بدن ، باید قبل از استفاده آنها رو با دقت شستشو دهیم ، اما مسله ای که بسیاری از افراد نمی دانند این است که میوه و مخصوصا سبزیجات باید ضدعفونی شوند ، سپس مورد استفاده قرار گیرند ، از این رو در این نوشتار به شما خواهیم گفت که اصلا ضدعفونی کردن سبزیجات چه اهمیتی دارد . با پرک شیمی همراه باشید.
ادامه مطلب

3 مورد از رایج ترین خواص سود پرک یا هیدروکسید سدیم

3 مورد از رایج ترین خواص سود پرک یا هیدروکسید سدیم موضوعی است که در این پست درباره آن بیشتر خواهیم دانست . در مقالات متعددی به کاربردهای مهم سود پرک اشاره کرده ایم اما در این نوشتار قصد داریم از خواصی بگوییم که از اصلی ترین ویژگی های سدیم هیدروکسید می باشند و به مراتب کلی تر به حساب می آیند . سود پرک ، این ماده سفید رنگ که این روزها سهم قابل توجهی از بازار صنعتی و خانگی دنیا را از آن خود کرده است  در صنایع و مشاغل مختلف کاربردهای بسیاری دارد که که تمام این کاربردها از خواص اصلی این ماده نشئت می گیرند ، حال آنکه این خواص شامل خواص فیزیکی و شیمیایی می باشد ، در ادامه با پرک شیمی همراه باشید.
ادامه مطلب

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش