نحوه شستشو با سود پرک ( سود سوزآور )

شستشو با سود پرک

 


نحوه شستشو با سود پرک

در نوشتار نحوه شستشو با سود پرک قصد داریم نحوه شستشو با سود پرک ( سود سوزآور ) را با هم مورد بررسی قرار دهیم  ، چرا که بسیاری از مشتریان و خریداران این محصول ، به مقاله در مورد نحوه شستشو توسط سود پرک نیاز دارند . ابتدا باید به این نکته اشاره شود که سود پرک ماده ای قلیایی است و سال هاست که از آن برای شستشوی ظروف و دستگاههای صنعتی استفاده می گردد . از آن جا که مواد قلیایی دارای خاصیت بازی هستند ، پس این مسئله در مورد این محصول هم صدق می کند . این ماده به صورت پرک و پولکی است ، اثری از جیوه در َآن یافت نمی شود و بهترین نوع سود برای مصارف صنایع غذایی است ، در ادامه مقاله سود برای شستشو ، چرا و چگونگی های آن را خواهیم خواند .


مشاهده صفحه زیر به درک بهتر موضوع کمک می کند :

سود پرک | سود سوزآور | هیدروکسید سدیم جامد | Caustic soda flakes


 

سود پرک بصورت پولک

روش استفاده از سود پرک

این باز قدرتمند ( سود پرک ) به شدت حلال آب است و هنگام حل شدن در آب حرارت زیادی تولید می کند . بیشترین مواردی که برای از بین بردن آنها به استفاده از سود پرک نیاز است ، مواد ارگانیک و چربی های اضافه است و یکی از بیشترین کاربردهای این ماده ، استفاده از آن در صنایع صابون سازی است ، البته در جایی که نیاز به حضور دست انسان نباشد مثلا در زمان شستشوی ظروف صنعتی و بهداشتی .

برای استفاده و شستشو با سود سوزآور ( سود پرک ) نیاز است یک سری از موارد رعایت شود ، در ادامه روش صحیح شستشو با این ماده بیان خواهیم کرد :

روش شستشوی ظروف با سود پرک :

از آنجا که این دسته از مواد پاک کننده و چربی و جرم زدا ، براحتی می توانند جرم ها را در خود حل کنند و کمترین میزان خورندگی را دارند ، بهترین مواد برای چربی زدایی هستند ، از این گروه مواد می توان از موادی همچون سدیم تری فسفات و سدیم پیروفسفات و ... نام برد . این مواد می توان به عنوان یکی از قدرتمندترین مواد پاک کننده چربی و جرم از روی سطح فلزات نام برد که هیدروکسید سدیم جامد هم یکی از آن هاست و از آن برای از بین بردن چربی ها و گرفتگی ها استفاده می گردد .

ابتدا سود پرک را به صورت محلول در می آوریم ، سپس به آرامی مقدار مورد نیاز از سود را به آب می افزاییم . از این پس حدود 5 دقیقه زمان نیاز داریم تا واکنش صورت گیرد . حال به آرامی کف ظرف را تمیز می کنیم ( ترجیحاً با یک فرچه ) ، و در مرحله آخر محلول سود را خالی می کنیم و ظرف را به خوبی می شوییم . 

گرفتگی سینک و لوله ها یکی از مشکلات عمده در زندگی روزمره است که بیشتر ما آن را در منازل خود تجربه کرده ایم ، مخصوصا بانوان که بیشتر با این معظل دسته و پنجه نرم می کنند ، معمولا گرفتگی های سینک و لوله ها دلیل عمده ای و مشابهی دارند که همان چربی باقیمانده از ظروف می باشد ، ما در چنین مواقعی استفاده از سود سوزآور را پیشنهاد می کنیم .

برای این منظور روش استفاده از آن به صورت همین  به این صورت است که به مقدار مورد نیاز سود سوزآور در ورودی سینک می ریزیم ، سپس آرام آرام ( با دقت و آهسته ) آب را به آن می افزاییم ، تا شروع به واکنش و جوشیدن کند ، مدتی صبر می کنیم و می بینیم که به راحتی مسیر باز شده و مشکل میسر گشته است . در انتها این را هم یادآور می شویم که دیگر نیاز به تمیز کردن در مرحله پایانی نیست و این تنها تفاوت استفاده از سود پرک برای پاک کردن ظروف با سینک یا لوله هاست ، 

 

نحوه رفع گرفتگی لوله توسط سود پرک

نکات قابل توجه در هنگام شستشو با سود پرک :

  • یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کنیم این است که آبی که برای شستشو استفاده می کنیم دمایی در حدود 50 درجه سانتیگراد داشته باشد ( استفاده از آب گرم پیشنهاد می شود ).
  • در زمان اضافه کردن آب به سود باید مراقب گاز تولید شده باشید ، چرا که استنشاق آن خطرناک است .
  • بدلیل حرارت و بوی خطرناک سعی کنید فرآیند را در فضای باز انجام دهید .
  • در هنگام شستشو حتما از دستکش پلاستیکی استفاده کنید .
  • سعی کنید بیشتر از مقدار مورد نیاز از آن را به آب اضافه نکنید .

و در آخر ذکر این نکته الزامیست که اگر تجربه شستشوی مواد با سود پرک را تا بحال نداشته اید یا آموزش پاکسازی با سود پرک را ندیده اید ، بسیار محتاطانه عمل کنید و حتما نوشتار نحوه شستشو با هیدروکسید سدیم یا همان سود پرک را با دقت بخوانید .

هر گونه سوال ، ابهام و مشکلی در مورد آموزش شستشو با سود پرک داشتید ، همین پایین در قسمت نظرات ، نظر خود را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما باشند . 


 

جهت سفارش و خرید سود پرک با ما (34733364 - 083) تماس بگیرید

 


منبع :

تیم تحقیق و توسعه پرک شیمی


 مطالعه مقالات زیر به شما پیشنهاد می گردد 

♦ خطرات سود پرک ( سدیم هیدروکسید )

♦ کنترل خوردگی توسط هیدروکسید سدیم ( NaoH )

♦ مقایسه هیدروکسید سدیم و هیدروکسید پتاسیم از نزدیک

♦ 3 کاربرد معمول و مهم هیدروکسید سدیم

 

 

۴
از ۵
۶۰ مشارکت کننده

نظرات شما با احترام و در کمترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش