مزایای استفاده از پراستیک اسید در فرآیندهای تصفیه آب و فاضلاب

 


فواید استفاده از پراستیک اسید در تصفیه آب و فاضلاب

مزایای استفاده از پراستیک اسید در فرآیندهای تصفیه آب و فاضلاب ، یکی از مهمترین فواید این گندزدای ارزشمند است و در این نوشتار قصد داریم درباره همین موضوع تعدای از مزایا را بازگو کنیم . همانطور که می دانید ، کلر ، همیشه به عنوان یک ضدعفونی کننده اصلی در صنعت آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرید.اما سازمانهای حفاظت از محیط زیست در حال بررسی و استفاده از یک گزینه مناسب تر می باشد .پراستیک اسید به دلیل توانایی در کاهش یا حذف محصولات جانبی ضدعفونی کنندها ، می تواند گزینه ی مناسبی ، به جای استفاده از کلر باشد .

 


مشاهده صفحات زیر به درک بهتر موضوع کمک می کند :

پراستیک اسید

پراستیک اسید چیست ( نکات فنی و ایمنی )


 

این ماده در اروپا و کانادا طی 30 سال گذشته ، به عنوان ضدعفونی کننده فاضلاب و آب طوفان و سیل مورد استفاده بوده و در سالهای اخیر مورد توجه صنعت آب و فاضلاب ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت Slovy Chemicals که با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا انجام شده است .پراستیک اسید توانایی از بین بردن عوامل بیماری زا در فاضلاب را دارد .این ماده بر سمیت پساب تاثیر نمی گذارد و استفاده از آن به باقیمانده های سمی  ترکیبات جهش زا یا سرطانی منجر نمی شود. بر اساس اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA)  پراستیک اسید ، اکسید کننده قویتری نسبت به هیپوکلریت سدیم و کلسیم می باشد ، هنگامی که پراستیک اسید در آب تجزیه می شود ، رادیکال های آزاد هیدروکسیل و هیدروژن پراکسید تشکیل می دهد که دارای ظرفیت اکسیداسیون بالایی می باشند ، بنابراین نقش مهمی در فرآیند گندزدایی دارند ، نحوه ی عملکرد پراستیک اسید از طریق ایجاد اختلال در نفوذ پذیری دیوار سلولی و اکسیداسیون پیوندهای سولفور(S-S) و سولفیدریل (-SH)بر روی پروتئین ها و آنزیم ها است .

 

استفاده از پراستیک اسید در فرآیند تصفیه آب و فاضلاب

 

مزایای پراستیک اسید نسبت به کلر :

  1.  پراستیک اسید به عنوان یک ضد عفونی کننده جایگزین کلر ، دارای مزایای زیر است :
  2.  باقیمانده سمی ندارد .
  3.  حداقل تاثیر را بر روی محیط زیست دارد .
  4. افزودن پراستیک اسید به آب به طور قابل توجهی تشکیل ترکیبات مضر مانند تری هالومتانها و اسید های هالواستیک را کاهش می دهد .
  5. بسیار پایدارتر از ترکیبات کلر دار می باشد .
  6. در حضور مواد آلی خاصیت ضد عفونی کنندگی خود را حفظ می کند.

میزان مصرف پراستیک اسید بستگی به نوع میکرو اورگانیسم ، کیفیت آب و سطح غیر فعال سازی مورد نیاز بستگی دارد، به عنوان مثال ، مقدار 5 میلی گرم بر لیتر پراستیک اسید %15 با زمان تماس 20 دقیقه می تواند ، کلیفرم را 4 تا 5 بار در پساب ثانویه کاهش دهد .


منبع : گروه R&D پرک شیمی


 مطالعه مقالات زیر به شما پیشنهاد می گردد 

 استفاده از پراستیک اسید در مزارع پرورش ماهی

۵
از ۵
۲۱ مشارکت کننده

نظرات شما با احترام و در کمترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش