سود پرک در قالیشویی چه کاربرد و استفاده ای دارد

استفاده از سود پرک در قالیشویی


بکارگیری سود پرک در قالیشویی و دریافت نتیجه بهتر

فرش مانند هر وسیله ی دیگری نیاز به شستشو و تمیز شدن دارد . شستشوی فرش بدون اینکه ظاهر آن تغییری پیدا کند ، بسیار دارای اهمیت می باشد . استفاده از مواد شوینده با کیفیت بهترین راه حل برای تمیز شدن فرش است . این مواد آلودگی را از روی فرش برداشته و به ماندگاری آن کمک می کند . از جمله آلودگی های رایج فرش ، چربی هاست که به خاطر ریخته شدن مواد غذایی بر روی فرش بر جای مانده است ، برای از بین بردن لکه های چربی از روی فرش از مواد با کیفیت استفاده می شود . این مواد باعث شکسته شدن سلول های چربی و از بین رفتن آن می شود ، البته بدون اینکه به تار و پود فرش آسیبی وارد کند . باید به این نکته توجه داشته باشید که لکه گیری فرش با مرور زمان سخت تر می شود و بهتر است خیلی زود اقدام به شستشوی فرش کنید.

 


خواندن مقاله زیر به درک بهتر موضوع کمک می کند :

سود پرک | سود سوزآور | هیدروکسید سدیم جامد | Caustic soda flakes


 

چطور از سود پرک برای شستن قالی استفاده کنیم

 

موارد استفاده از سود پرک در قالیشویی

سود سوز آور یا همان سود کاستیک پرک ، یکی از پر مصرف ترین مواد شیمیایی قالیشویی است . سدیم هیدروکسید یا سود پرک با توجه به ساختار و ماهیتی که دارد می تواند روی الیاف پنبه ، پشم و ابریشم آثار مطلوبی از خود به جای بگذارد . در قالیشویی ها ، سود سوز آور را روی قسمت های رنگی شده و نشده فرش به صورت یکنواخت توسط آب پاش ، پاشیده شده و پس از گذشت چندین دقیقه با عملیات ضربه زنی فرش را مواجه می کنند . هرچقدر رنگ ریخته شده روی فرش از ثبات رنگی کمتری برخوردار باشد ، سود سوز آور راحت تر می تواند در تار و پود آن نفوذ کرده و رنگ را خارج کند ، بنابراین زمان شستشو با سود سوز آور نیز کاهش پیدا می کند ، با پرک شیمی همراه باشید . . . 

برخی قالیشویی ها از محلول سدیم هیدروسولفیت استفاده می کنند اما استفاده از محلول سود پرک در برابر سدیم هیدروسولفیت دارای مزایایی است از جمله : سود پرک زودتر در آب حل می شود و اینکه سود پرک ماده اولیه تولید صابون و دیگر مواد شوینده است . هم چنین قدرت رنگبری هیدروسولفیت را نداشته ، بنابراین امکان آسیب رساندن آن به رنگ سایر بخش های فرش و قالی کمتر می باشد . برای تهیه محلول سود سوز آور باید سود پرک را با درصد وزنی 1 تا 3 درصد در آب حل نمود یعنی به ازای هر یک لیتر آب 10 تا 30 گرم سود پرک داخل آن ریخته شود . سود پرک به راحتی و به سرعت در آب حل خواهد شد بهتر است این محلول در یک گالن یا بشکه پلاستیکی تهیه شده و از چوب برای هم زدن آن استفاده نماید .

استفاده از سود پرک برای شستن قالی ( فرش )

عملیات رنگبری فرش و قالی با محلول سود پرک باید توسط یک فرد با تجربه و توسط ماشین شلاقی انجام شود و در مجموع در زمان حدود ببیست دقیقه تا یک ساعت ، بسته به ثبات رنگ فرش به پایان خواهد رسید . دقت نمایید که پس از شستشو با سود پرک ، باید این ماده به طور کامل از فرش شسته شود تا بعدا" تاثیر سوء بر رنگ قالی نداشته باشد .


 

جهت سفارش و خرید سود پرک جهت قالیشویی با ما (34733364 - 083) تماس بگیرید

 


تولید کننده سود پرک جهت کارواش شرکت تولیدی پرک شیمی کرمانشاه


 مطالعه مقالات زیر به شما پیشنهاد می گردد 

نحوه شستشو با سود پرک

♦ نکاتی از کاربرد سود پرک در کارواش که باید رعایت شود

♦ کاربرد سود پرک در صنایع لبنی

 

۵
از ۵
۲۵ مشارکت کننده

نظرات شما با احترام و در کمترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش