3 مورد از رایج ترین خواص سود پرک یا هیدروکسید سدیم

مهمترین خواص سود پرک


مهمترین خواص سود پرک ( هیدروکسید سدیم )

3 مورد از رایج ترین خواص سود پرک یا هیدروکسید سدیم موضوعی است که در این پست درباره آن بیشتر خواهیم دانست . در مقالات متعددی به کاربردهای مهم سود پرک اشاره کرده ایم اما در این نوشتار قصد داریم از خواصی بگوییم که از اصلی ترین ویژگی های سدیم هیدروکسید می باشند و به مراتب کلی تر به حساب می آیند . سود پرک ، این ماده سفید رنگ که این روزها سهم قابل توجهی از بازار صنعتی و خانگی دنیا را از آن خود کرده است  در صنایع و مشاغل مختلف کاربردهای بسیاری دارد که که تمام این کاربردها از خواص اصلی این ماده نشئت می گیرند ، حال آنکه این خواص شامل خواص فیزیکی و شیمیایی می باشد ، اما ما در اینجا به 3 مورد اصلی خواص سود پرک اشاره خواهیم کرد ، در ادامه با ما همراه باشید :

 


خواندن مقاله زیر به درک بهتر موضوع کمک می کند :

سود پرک | سود سوزآور | هیدروکسید سدیم جامد | Caustic soda flakes


 

 

خنثی سازی محیط اسیدی با استفاده از سود پرک

 

1. خاصیت خنثی سازی محیط اسیدی توسط سود پرک ( هیدروکسید سدیم )  

یکی از خواص بسیار مهم سود پرک ، خنثی سازی محیط اسیدی است ، همچون واکنش خنثی سازی سود پرک با انواع اسید ها که منجر به تولید آب و نمک می شود ، برای مثال واکنش خنثی سازی اسید کلرئیدریک با سود پرک منجر به تولید آب و نمک خوراکی (NaCl) می شود. .

2. خاصیت ضد چربی سود پرک

از آنجا که سود پرک یک چربی گیر بسیار قدرتمند می باشد ، عمل چربی زدائی توسط این ماده به آسانی صورت می گیرد . از آنجا که این ماده قلیایی می باشد و می تواند مواد آلی را به اندازه زیادی در خود حل کند . سود پرک در واکنش با چربی ، موجبات حل شدن چربی را در آب فراهم می کند و پلی فسفات ها نقش ضد خورندگی را ایفا می کنند .

 

همچنین زمانی که سطوح فلزی آغشته به چربی شده باشند ، انحلال پذیری چربی روی فلزات توسط سود پرک بالا رفته ( صابونی شده ) و از بین می روند ، این خاصیت باعث کاربردهای بسیار زیادی درباره این محصول شده و در کارخانجات و صنایع مختلفی برای از بین بردن چربی ها از سود پرک استفاده می کنند ، همچون کارخانه جات تولید صنایع لبنی و چرم سازی یا حتی کارواش ها 

 

تغییر پی اچ محیط اسیدی ph

 

3. تغییر PH محیط اسیدی توسط سود پرک

همانطور که می دانید بهترین روش برای از بین بردن خطر فاضلاب های اسیدی و در نتیجه ی آن جلوگیری از آسیب های زیست محیطی فاضلاب های دور ریختنی و قابل انتقال ، اعمال تغییر در محدوده PH آن می باشد. 

تغییر PH محیط اسیدی ، همچون فاضلاب های شهری توسط مواد گوناگونی صورت می گیرد که هیدروکسید سدیم یکی از این مواد است ، با افزودن مقدار مورد نظر از این ماده می توان فاضلاب اسیدی را به محیطی قلیایی تبدیل کرد .


R&D group ( پرک شیمی )


 مطالعه مقالات زیر به شما پیشنهاد می گردد 

سود پرک در قالیشویی چه کاربرد و استفاده ای دارد

♦ نحوه شستشو با سود پرک ( سود سوزآور )

♦ نیم نگاهی به تاریخچه و استفاده های سود پرک در صنعت

♦ نیازهای ذخیره سازی هیدروکسید سدیم

 

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده

نظرات شما با احترام و در کمترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش